Udělal bych to tak sobě doma?

MartinOtec„Než předám zákazníkovi hotovou zakázku, zamyslím se, jestli bych to tak udělal sobě doma“, říká Martin Otec, řemeslník z Plzně. Jeho specializací jsou rekonstrukce domů a bytů: obklady, dlažby, zednické práce, sádrokartony, vodoinstalace, elektroinstalace, rozvody plynu a topení, plovoucí podlahy. Na portálu NejŘemeslníci má řadu pozitivních referencí a tak jsme se pokusili zjistit, co za tím vězí..

Co vás na vaší práci nejvíc baví?

Komunikace se zákazníkem. Většina zákazníků si totiž nedovede představit, co lze udělat z obyčejné panelákové koupelny.

Když při předání díla zavládne spokojenost a úsměv na tváři zákazníka, jsem spokojený i já.

A jak vypadá vaše typická zakázka?

Každá má zakázka začíná návštěvou zákazníka, kdy vyslechnu přání a představy, na jejichž základě zpracuji cenovou nabídku. Po odsouhlasení nabídky domlouváme přesný termín realizace. Je však mnoho lidí, kteří jak jsem se už zmínil, netuší jak a co vlastně vybrat. Proto se snažím zákazníkům maximálně pomoci a v mnoha případech se s nimi rozjedu po specializovaných prodejnách, kde se snažím poradit a vybrat vše, co bude k úspěšné realizaci zapotřebí.

oblozeni-koupelny_DSCN3939 OtecTo je velmi vstřícný a nadstandardní přístup k zákazníkům. Pak jsou tedy pozitivní reference na NejŘemeslníci na místě. Jak vlastně získáváte zakázky?

Většinou mě osloví lidé, kteří viděli mou práci u někoho známého. Mám také mnoho zákazníků, kteří mě oslovují opakovaně od té doby, co jsem se zaregistroval na stránky NejŘemeslníků. Vlastně mě sem zapsala manželka, což jsem zpočátku ani nevěděl. Sám bych asi nenašel odvahu registrovat mezi řemeslnickou elitu, pořád je přeci co zlepšovat.

Přílišná skromnost není na místě, vždyť ohlasy vašich zákazníků vypovídají o tom, že mezi nej řemeslníky rozhodně patříte. Co vás na portálu NejŘemeslníci zaujalo?

Nejvíce mě oslovil systém referencí.  Zároveň mám pocit, že ne všechny reference jsou fér. Před nedávnem jsem si například přečetl tři reference na jednoho pána, který prováděl rekonstrukci koupelny, WC a kuchyně. Všechny tři reference přišly od jednoho člověka, tudíž to považuji za jednu akci, ale pán to chytře rozepsal do několika akcí. Zajímají mne reference ostatních řemeslníků a rád si je pročítám, jsou pro mě motivací i přehledem o konkurenci.

Takže tento portál používáte i jako marketingový nástroj pro své podnikání. To je dobrý nápad.

rekonstrukce-podkrovni-koupelny_DSCN2243 OtecAno. Nejen že mi spolupráce s NejŘemeslníky přivedla hodně nových i vracejících se zákazníků, ale mohu sledovat i práci ostatních. Sám stavím rodinný dům, využívám tedy tento portál nejen jako řemeslník, ale s velkou důvěrou i jako zákazník.

Existuje něco, co vás při vaší práci nějak trápí?

Občas mě mrzí, že si lidé neuvědomují, že kvalitní dílo není jen otázkou zkušeností a fortelu řemeslníka, ale i kvalitou použitých materiálů. Občas se setkám s lidmi, kteří mi řeknou, že sehnali někoho, kdo jim práci odvede levněji. Pak třeba za měsíc volají znovu, jestli by to nešlo nějak opravit. To je asi to, co mě opravdu nejvíce mrzí.

Máte tedy pro nás nějaký tip? Čemu se vyhnout, jak vybírat..?

Většinou stačí jen maličkost a výsledný efekt může být úplně jiný. Například na rohy obkladů použít ukončovací nerezovou lištu místo plastové. Dobře vím, že to pro mnohé může být velký cenový rozdíl, ale stojí to za to. Prostě dobře vybírat materiály a zařizovací předměty. Koupelna není věc, kterou by člověk měnil každý rok.

Další ukázky z realizací Martina Otce najdete na jeho profilu.

Dana Říhová

9 reakcí na “Udělal bych to tak sobě doma?”

  1. Šírovi napsal:

    S firmou Kutil.Děčín jsme byli maximálně spokojeni. Práce odvedena dobře, jednání perfektní.

  2. Tomáš Dubec napsal:

    Dobry den,četl jsem Vas článek a vim o cem autor mluvi,jsem veden taky jako montážní firma.Kamen urazu je ve volbe materialu,mam zkusenosti ze si zakaznik vybere velmi levný material kolikrát i neznámého původu.Sice pořizovací cena super ale efekt skoro nulový.Provadim voda topeni a plyn,mnoho lidi si nechává zhotovit například podlahové topení z čínské trubky,menšího průměru,ale nevidí výhody do budoucnosti. dneska ušetří,ale co treba po 4letech provozu?S timto problémem bojuji mnoho let,detail děla detail.Dekuji Dubec

  3. Jaroslav napsal:

    Je to tak. Pro ty co mají peníze, a chtějí je dát do kvality se dělá lépe.
    Pak jsou ti, co peníze mají ale koukají pořídit co nejlevněji a unich řemeslníci stráví spousty času
    navíc protože je se vším daleko větší a namáhavější práce. Takovejm se i těžko radí jak by to bylo lepší udělat a z větší zárukou.

  4. testjedna napsal:

    A pak jsou ti co nemají a na ty řemeslníci se*ou, nebo se vymlouvají že jim nevoní materiál neboť jste si ho nakoupili sami a né přes ně (bez marže).

    • Kislinger napsal:

      Bohužel si zákazník často nakoupí vypínače a zásuvky v Bauhausu a zaplatí za ně často mnohem víc než od nás z marží :)

      • max napsal:

        nebo koupí vypínače z lídlu a je jim jedno, že by v bytě mají „lustráky“, „křižáky“, „doupřepínače“ atd. o sadách určených pro německý trh nemluvě…. jinak to s tou marží sední no ne vždy se úspora povede nehledě na to že od řemeslníka je 15% DPH

      • Lída napsal:

        Jenže mě se stalo, že jsem si vybrala hezké zásuvky a vypínače v Obi a pan elektrikář ríkal, já koupím levnější a přinesl úplně jiné a mě se vůbec nelíbily!! Bohužel, bylo mi hloupé mu to říkat, takže mám doma něco, co se mi nelíbí..

  5. Josef Plachý napsal:

    Velice se mi líbí přístup pana Martina Otce. O kvalitě jeho práce svědčí reference. Jeho výrok „udělal bych to tak sobě doma?“ vždy sobě i spolupracovníkům doplňuji ještě „pracuj tak, jako kdybys ty byl ten, kdo by měl zaplatit.“
    Bohužel musím souhlasit i s tím, že mnoho zákazníků stále ještě dává přednost nízké ceně před kvalitou materialu a práce. Tím samozřejmě nechci říct, že dražší musí být zákonitě kvalitnější, ale extrémně nízká cena je takřka vždy na úkor kvality práce, nebo materialu.
    Přeji všem poptávajícím dobrý výběr řemeslníka, řemeslníkům mnoho spokojených zákazníků a portálu Nejřemeslníci mnoho úspěchů. Obchod by měl být vždy přínosem pro všechny zúčastněné. Josef Plachý

  6. Petr napsal:

    Ať elektrika,dlažba,obkladačky,malba bytu …..Snažím se vždy o to,aby si zákazník sám vybral podle jeho přání v pýípadě s mou radou s nabídkou,že mu tu a tu mohu zabezpečit např.5% slevu z mojí marže a nebo si zboží zakoupí sám,čímž si sám ručí zda zboží,které zakoupil ,vyhovuje podmínkám k tomu určeným. Např, nenechá si poradit u přepínače na světla a koupí č.1 místo č.6 a pak se diví,že mu to nefunguje podle jeho představ. Nebo si koupí obklady v Obi,pak zjistí,že jich nakoupil málo a v obchodě zjistí,že to byly poslední kusy z Polské výroby a ještě k tomu K2 s parametry rozdílu velikosti 0,2-0,7mm. Na stejné musí obvolat pul republiky a obkladač musí zvolit takové mezery,aby se nerovnosti ve velikostech obkladů schovaly a nebylo nic poznat. Nakonec sám zákazník zjistil,že udělal chybu,protože jsem ho zavedl to prodejny Rko,kde nejen dostal množstevní slevu sám na sebe,ale nepoužité zboží mohl i vrátit. Strávil jsem s ním jenom 3 hodiny v obchodě nakonec ke vší spokojenosti ze všech stran. není umění udělat práci a odejít,ale nasměřovat zákazníka tak,aby to měl i stejně drahé jak předtím nakouzpil,ale po poradenství i v jiné kvalitě. Vždy jde o přístup k danému problému. Petr Ferda

Vložit komentář