Druhé narozeniny. Malé ohlédnutí.

svicka-dort-2
Neuvěřitelné. Je to už 2 roky, co se první návštěvníci přišli podívat na NejŘemeslníky.
Přemýšlel jsem jsem, jak nejlépe ukázat, že ta neskutečná práce nebyla marná a že jsme vybudovali užitečnou službu. Došel jsem k závěru, že nemá cenu se vracet k vyhraným soutěžím, číslům s příjmy, počty firmem nebo vypíchnout top 100 referencí kladných a záporných. To děláme průběžně a dělat dál budeme. Jak ale vidět ty dva roky najednou?
No přece v Google Analytics v grafu návštěvnosti. A je to pohled dosti zajímavý. Dá se říct, že pořád rosteme. Po velkých skocích sice přicházejí drobné korekce, ale potom se zase nadechujeme k dalším krůčkům vzhůru.
analytics-nere-2y-t
Skoro to vypadá, že se vše podstatné dělo až druhý rok a že první rok byl „placka“. Zdání klame, když se na první první rok podíváme samostatně, vypadal taky zajímavěji. Měřítko prostě zkresluje.
analytics-nere-1y
No a co má být? Doufáme, že i třetí rok se nám podaří dál udržet směr vzhůru. Cítíme, že každým dnem fungujeme lépe a lidi už nás nevnímají jako bohulibý experiment, ale bohulibou službu. Službu, kterou pochválí, přijdou s nápadem na zlepšení, doporučí známým. A za to jsme rádi. I váš příspěvek může pomoci, že NejŘemeslíci budou ve svém třetím roce pomáhat ještě líp.
Děkujeme, že i vaše tečka se už v grafu objevila. 😉
autor: Miloš Lenoch

Autor příspěvku: NejZóna

12 komentářů: „Druhé narozeniny. Malé ohlédnutí.

    Gamelicker

    (7.9.2011 - 21:02)

    Gratuluji k úspěchu. Je to moc užitečný a zajímavý projekt. Tuším, že jsem vás zahlédl v pořadu Den D. Tak ať se vám daří i nadále.

    Martin Kolčaba

    (7.9.2011 - 22:54)

    Tak to je paráda, gratuluju a přeju hodně štěstí do budoucna!

    Raketka.cz

    (8.9.2011 - 17:36)

    To znamená aktuální návštěvnost kolem 5000/den ? 🙂

    Markéta

    (15.9.2011 - 10:10)

    Jsme rádi,že se dílo podařilo 🙂 a že někteří „proroci“ se spletli…a vy úspěšně rostete..a pomáháte spoustě lidí….díky,že jste s tímto nápadem přišli a hlavně….“že jste to nevzdali“ a budete i nadále svoji práci rozvíjet….

    Miloš Lenoch

    (15.9.2011 - 10:19)

    Díky moc všem za přání! A s tím „nevzdáním“ je to určitě trefný bod. Krušných chvil bylo spousta a je fajn vědět, že to někdo chápe a cítí s námi 😉 DÍKY!

    gamesnice

    (29.2.2012 - 10:45)

    Za docela krátkou dobu to je pěkný růst, blahopřeju :o)

    Oliver

    (19.11.2012 - 08:27)

    Jsem živnostník (Tomáš a Oliver – rekonstrukce kvalitně). Nedávno jsme se s kolegou zaregistrovali na nejremeslnících. Zatelefonovali jsme přímo majiteli panu Lenochovi a ptali se ho na podmínky. Ten nám sdělil, že za službu, v případě, že nám dopadne zakázka, jim zaplatíme 3%. Jednu malou zakázku se nám podařilo po nějaké době přes tuto službu sehnat (jinak si zakázky sháníme velmi úspěšně pes server aaa.poptavky.cz). Když došlo k palcení provize, k našemu nemilému překvapení bylo k 3% připočteno i DPH. Jednalo se o malou zakázku, takže provize byla necelých 400 Kč. Nicméně DPH 78 Kč jsme odmítli zaplatit s tím, že nám to nebylo panem Lenochem sděleno. Za to, nás dali na jejich černou listinu, do seznamu mezi firmy, u kterých je v textu např., že vybrali zálohu několik desítek tisíc Kč a pak už se neozvali! Problém je ten, že když si někdo v googlu vyhledá jméno firmy, pod kterým prezentuji své služby, tak se mu mezi prvními výsledky objeví i odkaz na nejřemeslnících, který ho rovnou přesměruje na tuto černou listinu. Navíc v textu nejremeslníci o naší firmě lživě uvádí, že jsme odmítli zaplatit DPH (neuvádějí radši vůbec malichernou částku 78 Kč), protože je to prý pro nás nevýhodné. Skutečnost je taková, že jsme odmítli zaplatit, protože nám pan Lenoch zapomněl sdělit, ke 3% budeme ještě platit také DPH 20% z jejich provize. Dále tam uvádí, že takovou firmu, která se takhle chová, nemůžou doporučit, protože mají dlouhodobé zkušenosti, že firmy, která neplní jejich pravidla, se stejně chovají i ke svým zákazníkům. Přitom nás vůbec neznají a nevědí, jestli jsou naši zákazníci spokojeni a nebo nejsou!!! Toto jednání Nejřemeslníků považuji pro jakoukoliv firmu za velice nebezpečné a proto nedoporučuji registraci!!! Nemáte totiž možnost se k tomu, že jste byli dáni na jejich černou listinu nijak vyjádřit např. nějakým komentářem. Neumožňují pro firmy žádnou obhajobu, aby si tak případný návštěvník černé listiny mohl zcela demokraticky a podle vlastního citu udělat svůj vlastní úsudek.

      Miloš Lenoch - NejŘemeslníci

      (19.11.2012 - 14:45)

      Začneme od konce a stručně. A více detailů přidáme na konci, protože náš pohled se zásadně liší od toho, co tu pan Enger píše.
      Zásadní problém spočívá v tom, že tato firma u nás dala během posledních 2 měsíců cca 40 nabídek na rekonstrukce, kde u KAŽDÉ zaškrtli souhlas s 3% provizí bez DPH, což je napsáno zřetelně a viditelně hned vedle zaškrtávátka souhlasu. Když došlo k vyúčtování první zakázky, řekli, že po telefonu jsme jim řekli, že provize činí 3% a DPH neuhradí. Následovalo několik mailů s příklady, že na stránkách je u souhlasu i na stránce s informacemi pro firmy DPH uvedeno a platí pro všechny stejně. Po telefonu také DPH zmiňujeme, zda v tomto přápadě došlo k chybě či ne je otázkou. Pokud ano, tak se omlouváme, ale zřetelně je to viditelné u všech 40 nabídek, které dávali. Proto jsme zcela standardně vystavili fakturu na částku 469 Kč. Na to odpověděli, že DPH nezaplatí, že posílají 390 Kč, že tím to považují za vyřízené a nic dál doplácet nebudou.
      Strávili jsme komunikací a zevrubným vysvětlením spoustu času, přesto si dotyční řekli, že to vyřeší jak se jim to hodí. Fakt, že neberou vůbec v ohled to, že s něčím souhlasili a odmítají to dodržet a kvůli 78 Kč musíme předělávat faktury, nás dovedlo ke standardnímu postupu a to k upozornění administrátora (a černé listině), že prostě odmítají fakt dodržet něco, co si možná 40x nepřečetli, ale viděli a souhlasili.
      Pan Enger má pravdu asi v jediné věci, že „zákazník má vždy pravdu“ a i když ji nemá postará se, aby Vám to osladil.
      PROTO JSME SE NYNÍ SITUACI PŘEHODNOTILI ZÁZNAM NA ČERNÉ LISTINĚ ZRUŠILI A ZRUŠILI I DOPLATEK ZA DPH (78KČ), KTERÝ NÁM TATO FIRMA NEUHRADILA. Nemáme čas věnovat tomuto případu další čas a energii a bránit se a vyjadřovat k podobným komentářům, které pan Enger píše zde a pod řadu článků na našem blogu. Je čas ustoupit, i když jsme v právu…
      Jednání této firmy je však dle našeho názoru opravdu neprofesionální, protože nejen, že nedodržují něco s čím 40x souhlasili, ale zároveň hrají na to, že jim to projde, což dokumentují následujíci perly z jejich mailů, když už byli na černé listině a začali vyhrožovat, že budou celou věc medializovat: „Možná to byla ode mne i taková zkouška, jak se zachováte. Možná, pokud by jste uznali chybu, tak by jsem s kolegou dál využíval Vaše služby a příště už DPH zaplatil.“
      Prostě spoléhali na to, že to necháme být. Nenechali jsme kvůli principu, ale byla to chyba. Nakonec nastal čas nad tím mávnout rukou a nechat to být, ten ztracený čas nám bude chybět jinde. Ale chtěli byste vy s takovouto firmou spolupracovat, protože příště už vám zaplatí?

        Oliver

        (4.3.2014 - 13:28)

        Po delší době se opět vracím k tomuto případu. Hned na úvod musím říct, že jsem minulý týden rozdíl 80 Kč zaplatil. Dále pak vysvětlím proč.
        Nyní bych se rád vyjádřil ke komentáři pana Lenocha, manažera Nejřemeslníci.cz.
        Ano, máte pravdu Pane Lenochu, že jsem 40x přehlédnul ono zmíněné DPH. Teď je otázkou, proč jsem to přehlédnul? Že by to bylo napsáno malým písmem? Je pravda, že je to má hloupost a nemám něco zaškrtávat automaticky a v tom každodenním spěchu si řádně vše pročíst a všímat si. Já prostě víc dávám na ten osobní kontakt, protože mám stále za to, že co je řečeno, to je dáno. A když jsem Vám před registrací volal a podrobně se vyptával na Vaše podmínky, nesdělil jste mi, že k provizi si budete počítat ještě DPH. O víc jsem se nestaral, myslel jsem, že už mám veškeré informace. Vadilo mi, že tak důležitou informaci jste mi do toho telefonu neřekl. A to je ten princip. Dnes uznávám že můj postoj byl ješitný a malicherný. Za to se Vám omlouvám. A není vůbec pravdou, že bych tehdy něco zkoušel. Mě šlo jen o ten princip. To dokazuje ta malicherná částka, o jakou jsme se hádali. To snad každý soudný uzná, že nejde o nějaký záměr se obohatit na úkor Vás.
        A víte co mě štve teď pane Lenochu, když jsem si po takové době přečetl Váš komentář? Protože překrucujete pravdu. Moc dobře víte, že není pravda, že bych Vám to nějak z nějakého plezíru chtěl osladit. Když jste mou firmu dali kvůli takové malichernosti na černou listinu mezi firmy, které skutečně své zákazníky nějak podvedli, nebo jim provedli práce nekvalitně a navíc s Vaším upozorněním, aby si na nás lidé dali pozor, tak jsem cítil takovou bezmoc, že jsem viděl jedinou možnost, jak Vás donutit, aby jste nás z černé listiny stáhli, že jsem Vám pohrozil zveřejnění a medializací tohoto případu. Proč pane Lenochu, když už mě citujete, sem neuvedete celý text, který jsem Vám poslal? Aby se snad někdo, kdo bude číst tuhle diskusi, nepřiklonil spíš s pochopením na mou stranu? Co si vzpomínám, tak jsem Vám psal, že to je to od Vás dost neadekvátní postih, aby jste tímhle způsobem zničil dosud dobrou pověst začínající mladé stavební firmy, kvůli sporu o pár korun. Myslím, že to byl také hlavní důvod, proč jste nás z té černé listiny stáhnul. Nemyslím si, že by jste byl tak pomstichtivý a věřím, že jste cítil, že by to od Vás nebylo opravdu správné, mou firmu takhle pošpinit. Jak jsem Vám tenkrát psal, nic o nás nevíte, jaké máme reference, jak spokojené zákazníky….
        Aby případní čtenáři rozuměli tomu, proč by pro mě byl takový průšvih být zde na černé listině, vysvětlím to. Moji zákazníci si někdy nepamatují internetovou adresu mých stránek, ale pamatují si moc dobře název mé firmy, Oliver – rekonstrukce kvalitně. A tak co udělají? Na Seznamu nebo Google si dají do vyhledávání tento název. Mezi prvními nalezenými odkazy najdou nejen odkaz na mé stránky, ale také odkaz na můj profil a tenkrát i přímo na černou listinu, kde si hned mohli o mě přečíst „moc hezkou“ referenci od pana Lenocha, aniž by k tomu měli bližší vysvětlení. A to je ten průšvih. Navíc, tenkrát (a nevím jak je to dnes), nebylo nijak možno přidat k jejich komentáři na černé listině také komentář svůj, nějakou obhajobu. A to jsem považoval za velmi nespravedlivé. I ten největší zločinec se má možnost vždy nějak hájit a tady šlo jen o nějakých 80 Kč!
        Občas si zadám do Googlu jméno své firmy, abych zjistil kde všude se o ní na internetu píše. Nedávno jsem zjistil, že i když mám zrušenou registraci na nejřemeslnících, tak že se stále na prvních místech objevuje odkaz, kde když si člověk klikne, tak se dostane na stránku, kde je uvedená má firma s mou jednou jedinou, vesměs kladnou referencí a upozorněním, že jsme zrušili registraci a že údaje nemusí být aktuální. Já ale nechci být uvedený na stránkách firmy, která se mnou nechce již z pochopitelných důvodů spolupracovat. Tak si říkám, co si asi pomyslí můj potencionální zákazník, který je zaveden na tuto stránku, kde vidí zrušenou registraci a jen jednu referenci? Řekne si… hm, to je zajímavé, podívám se ještě na jiné firmy tady. A najde firmy, které zde mají desítky vesměs kladných referencí. Pravděpodobně na mě v tu chvíli zapomene a ozve se nějaké takové firmě. Takže ve výsledku, mám klienta, který na mě dostal referenční kontakt, s kterým jsem jednal, strávil s ním čas a za normálních okolností bych s ním zakázku i dojednal. Pak se ale stane to, že ho můj záznam na internetu zavede v podstatě ke konkurenční společnosti.
        Řekl jsem si, že když už ten záznam u nejřemeslníků mám, tak že je zkusím ještě jednou kontaktovat, omluvím se jim, ten rozdíl na provizi doplatím, třeba i s poplatky za prodlení a poprosím je, jestli by mi obnovili registraci, abych si mohl postupně doplnit také reference a měl tak šanci ostatním firmám konkurovat. Tak jsem také učinil.
        Fakturu mi poslali, ale odmítli aktivovat registraci. Napsal jsem Nejřemeslníkům, že to chápu, že bych je tedy chtěl poprosit, aby mě zcela ze svých stránek smazali vč. té jedné kladné reference. Vysvětlil jsem jim jako Vám zde své důvody. To ale odmítli.
        Ať každý posoudí sám, zda-li je postoj Nejřemeslníků férový. Myslím, že by si každý řemeslník měl hodně dobře rozmyslet, jestli se do jejich projektu zapojí. Záznamy o firmě už jsou zde natrvalo a nic s nimi nehne! Pak nezbyde nic jiného, než změnit název firmy, pokud nechcete mít napořád internetové stigma způsobené záznamem v databázi Nejřemeslníků.
        Nejřemeslníci jsou sice užitečným projektem pro lidi shánějící kvalitní a poctivé firmy. Na druhou stranu mjí ale své mouchy (spíš masařky), protože i klienti bývají někdy dost vyčůraní a někdy se stane, že se snaží poctivou kvalitní firmu nějak „očúrat“, a hledají si důvody, proč firmě řádně nezaplatit. Takový zákazník, pokud se řemeslníkovi nějak podaří donutit ho aby zaplatil (třeba výhrůžkou, že dluh bude vymáhat soudně), může sem nakonec napsat jakoukoliv pošpiňující referenci a co pak s tím? Jak tyhle případy pak mohou Nejřemeslníci posuzovat na čí straně je pravda? Myslím, že Firma má v takovém případě právo žádat o smazání zákazníkovy reference. Protože pouhé doplňující vysvětlení mnohdy nestačí. Pro případného budoucího návštěvníka profilu firmy (např. přes ten Google) je to jen tvrzení proti tvrzení a těžko se orientuje, kde je pravda. A smazat reference ani zcela údaje o firmě ze stránek není firmám umožněno. Je tohle správné? Jak si Nejřemeslníci mohou osvojit právo na pravdu, jak mohou vědět, kde je pravda, když tu může posoudit jen soudní znalec a soud?
        Rád bych pane Lenochu, kdyby jste se nad tímto problémem zamyslel a ještě jednou přehodnotil mou žádost o smazání veškerých údajů o mé firmě z Vašich stránek. Nepřeji si, aby má firma byla jakkoli spojována s firmou Vaší. Jak už jsem vysvětloval, poškozuje mě to.
        Oliver Enger

    Max

    (24.9.2015 - 15:48)

    Za docela krátkou dobu to je pěkný růst, blahopřeju

    Martina

    (3.10.2017 - 14:48)

    Nastartovali jste tenkrát opravdu pěkně. 🙂 Jak se vám poté dařilo pokračovat? Pořád ještě rostete?

      admin

      (3.10.2017 - 15:35)

      Dobrý den, děkujeme za pochvalu. Právě jsme k nejřemeslníkům přidali nejzónu a rozšiřujeme se do dalších oborů, takže stále rosteme a snažíme se neusnout na vavřínech:-)

Komentáře nejsou povoleny.