Od přístřešku pro ovce po hangár na letadlo

DSCN2826Tak široké je spektrum nabídky plechových staveb od společnosti TABSERVISS. K rozhovoru o této malé rodinné firmě jsem tentokrát pozvala Jaroslava Košťála. Zajímalo mě, jak může polská firma vyrábějící plechové garáže být tak úspěšná na českém trhu.

Máte u nás 82 kladných referencí za 13 měsíců, to je opravdu úctyhodný výkon.

A to nejsou zdaleka všichni spokojení zákazníci, u kterých jsme něco montovali. Z praxe víme, že reference nám na váš portál posílá zhruba každý náš desátý zákazník. Je to dáno tím, že spousta zájemců o plechovou stavbu dává přednost telefonickému kontaktu. Je to rychlejší, efektivnější, ústně se můžeme dohodnout na atypických požadavcích zákazníka a celá fáze objednávky se tím mnohem urychlí. Nevýhodou pak je, že nemáme zákazníkův email, nemůžeme ho tedy požádat o referenci.

Na vašem webu mě hned na první pohled upoutal nápis „JSME POLÁCI“. Vnímáte to jako výhodu nebo nevýhodu? Vždyť ne všechno polské zboží má u Čechů dobré renomé.. Jak to vnímají vaši zákazníci?

Když jsme před třemi lety vstupovali na český trh, byla zažitá představa, že všechno polské je sice levné ale špatné, nekvalitní a výrobky jsou „tak nějak“ na jedno použití. Rozhodli jsme se pokusit tento mýtus zbořit. Naše stavby vyrábíme z kvalitního pozinkovaného trapezového plechu o tloušťce 0,55 vyrobeného v polských hutích. Naši montážníci svou práci perfektně ovládají a snaží se zákazníkovi maximálně vyjít vstříc v každé situaci..

Plechové garáže, překvapuje mě tak velký zájem o tento na první pohled obyčejný produkt. Čím to je? V čem je výhoda vašeho produktu?

plechova-garaz_SSA40311V Polsku boom plechových garáží trvá už téměř patnáct let a projíždíte-li vesnicí, u každého třetího dumu stojí plechová garáž. To je zároveň odpovědí na otázku o životnosti našich výrobků. Ty původní před lety stavěné garáže jsou stále ve výborném stavu.

Výhodou plechových staveb je jejich lehkost, variabilnost, rychlost montáže a v neposlední řadě i cena v porovnání s užitnou hodnotou. Našich zákazníků se vždy ptáme, zda chtějí buď co nejlevnější ale vysoce funkční řešení garážování auta, uskladnění zahradních strojů na zimu, dřevník, přístřešek pro ovce, hangár pro ultralehké letadlo, ustájení pro koně, nebo tuto stavbu chtějí za cenu zvýšení nákladů esteticky a funkčně upravit tak, aby zapadla do již vybudované zástavby.

Zkrátka taková víceúčelová stavba. A co barvy a další doplňky, to umíte taky?

Plechové stavby je možno vyrobit z plechu pokrytého akrylovou barvou, aby ladily k omítce okolních staveb, barvy lze kombinovat tak, že například střecha bude tmavě hnědá zároveň s výklopnými vraty, boční stěny pak mohou mít barvu jinou, vybranou ze vzorníku na našem webu. Tyto „barevné kombinace“ už nemají vliv na další růst ceny. Naše stavby mohou mít i elektrický pohon vrat. Závěrem se tedy dá říci, že pokud nás osloví babička, že potřebuje chlívek pro kozu nebo podnikatel trápící se, že mu v zimě zapadne letadlo sněhem, oběma jsme schopni rychle a kvalitně pomoci. Poradíme, případně namalujeme návrh, jak by mohl výsledek vypadat, naceníme a máme základ, ze kterého během krátké doby „vykřešeme“ výsledný vzhled ku spokojenosti zákazníka.

Jak se takový produkt prodává?

Na takto „sugestivní“ otázku se snad nedá odpovědět jinak než že dobře:) Ve skutečnosti i s takto dobrým produktem mohou být při prodeji mírné potíže. Na náš trh se dostávají různí „podnikavci“ také z Polska a už jsme opět u dobrého jména a věty JSME POLÁCI. Tito podnikavci prodávají často z materiálu druhé a třetí jakostní třídy výrobky, které jsou na fotce k nerozeznání od kvalitního materiálu. Útočí na zákazníka mírně sníženou cenou. V praxi se mi stalo, že u nás objednala paní typizovanou garáž a za tři dny zakázku zrušila, neboť prý dostala lepší cenovou nabídku. Když jsem se jí snažil objasnit, v čem tkví výhoda nižší jí nabízené ceny, urazila se a osočila mě z pomlouvání konkurence. O to smutnější pak je, když vám stejný zákazník zavolá za rok, tedy po první zimě, že se mu propadla střecha a prodejce „jeho“ garáže se k reklamaci nehodlá znát. Takovým zákazníkům bohužel nejsme schopni pomoci.

Sázíte na reklamu?

plechova-montovana-garaz_SSA40267Na reklamu v pravém smyslu tohoto slova příliš nesázíme. Je pravda, že tiskneme informační letáčky, které rozdáváme u svých současných zákazníků, dále máme inzerci na internetu, měli jsme spot na malém regionálním rádiu.  Naší nejlepší a troufám si říci nejspolehlivější reklamou jsou  spokojení zákazníci. Na  našem webu je uveřejněna mapa republiky a do ní poctivě zanášíme místa, kde jsme montovali naše výrobky. Je to pro nás klíčové ze dvou důvodů. Za prvé nemáme v česku ani jedno prodejní místo či kancelář, kde by seděla placená síla odpovídající na dotazy potencionálních zákazníků, neboť plat této osoby by se musel logicky promítnout do ceny konečného výrobku. Proto fungujeme tak, že zájemce zatelefonuje, že ho zajímá naše garáž, ale rozhodně nechce kupovat zajíce v pytli a chce vidět garáž na živo. V tu chvíli zákazníka informujeme ať si na naší mapce najde „tečku“ nejblíže svého bydliště a my mu pošleme kontakt na majitele naší garáže.  Zájemce se spojí s majitelem, dohodnou si prohlídku a potencionální zákazník  nejen že uvidí garáž na živo, má také možnost probrat s jejím majitelem jak se stavba chová v zimě, zda odhazoval sníh ze střechy atd.

K tomu ještě nutno podotknout, že s našimi zákazníky nic dopředu nedomlouváme, ale mohu prohlásit, že za celou dobu působení naší firmy v česku ještě nikdo prohlídku neodmítl.

Pro koho jsou vaše plechové stavby určeny?

Zamyslím-li se nad otázkou kdo je naše cílová skupina, bez rozmyšlení s čistým svědomím musím odpovědět že všichni. Vyráběli jsme pro dvacetiletého chlapce levnou garážičku na motorku, čtyřicetiletým manželům jsme dodali zahradní domek dle jejich nákresu, když si padesátiletý podnikatel koupil svůj první HARLEY udělali jsme mu garážičku v barvě omítky jeho rodinného domku, majitel stavební firmy potřeboval „zagarážovat“ ultralight, malé letadlo, přepravce potřeboval garáž na kamion atypicky vysokou, aby i uvnitř mohl odklopit kabinu a dělat opravy motoru, dědovi v důchodu jsme udělali boudičku pro ovce.

Od letošního roku „zdobí“ naše auta samolepka „NejŘemeslníci“ a to je přece také výborná reklama. Nebýt necelé stovky kladných referencí na vašem portále, určitě bychom ji neměli.

Jak se polská firma ocitla na našem webu? Jak jste objevili portál NejŘemeslníci?

V době našeho vstupu na český trh jsme začínali pouze s reklamou na internetu a proto, že jsme byli mezi prvními, bylo nás vidět téměř všude. Tehdy nás oslovilo několik podobných portálů a mezi nimi NejŘemeslníci. Rozhodli jsme se pro ně a nemáme důvod litovat.

V čem vidíte výhodu prezentace na NejŘemeslnících? A máte nějaký nápad, jak náš portál vylepšit?

Výhoda prezentace na NejŘemeslnících pro nás je v tom, že v tištěné podobě pokračujeme ve stejném duchu jako jsme pracovali dosud, tedy že naši spokojení zákazníci dávají reference budoucím potencionálním zákazníkům.

Jedná-li se o vylepšení NejŘemeslníků, dle našeho názoru by nebylo od věci vypíchnout firmy s nejvíce kladnými  referencemi, vytvořit například nějakou TOP 10, zobrazující se na první straně a navíc tyto vítěze podpořit třeba PR články a to pravidelně.

Nebojí se vaši zákazníci polských faktur?

Pro běžného koncového zákazníka je polská faktura stejná jako česká, rozdíl je pouze v tom, že je psána dvojjazyčně, ale účtována je přirozeně v českých korunách. Záruka na naše výrobky je ze zákona 2 roky, ale vyskytne-li se u zákazníka problém, ví že se na nás může obrátit a rádi pomůžeme i po uplynutí této doby.  Pro plátce DPH je zase výhoda že my jako plátci DPH v rámci EU můžeme českému plátci DPH účtovat rovnou bez daně. Suma sumárum, polská faktura se to nazývá pouze proto, že firma sídlí v Polsku a je psána oběma jazyky. Nakupujete-li od nás, cena je stejná, jako byste si zajeli pro zboží přímo do Polska, v ČR nemáme žádného obchodního zástupce či překupníka, který by koncovou cenu výrobku pro zákazníka zvýšil „svou existencí“. Prodáváme jak státním institucím školám, dětským domovům, obecním úřadům, tak také  sdružením dobrovolných hasičů, vesnickým fotbalovým klubům či středním tuzemským firmám. Ti všichni potřebují fakturu doložit do svého účetnictví a nikdy s tím neměli problémy.

Kdy a jak jste začal podnikat? Jak vás napadlo vyrábět zrovna montované garáže? Našel jste díru na českém trhu?

Majitel firmy pan Mariusz Tabak začal s výrobou a montáží garáží cca před osmi lety v Polsku. Své výrobky prezentoval i prodával  na polském internetu a tak se jednou stalo že přišla omylem  objednávka od českého zákazníka. Psal se rok 2009 a začala se odvíjet historie úspěšného vstupu TAB SERVISSU na český trh.

Máte v podnikání silnou konkurenci? Jak se s ní vypořádáváte?

plechova-montovana-garaz-dle-planku-zakaznika_3_50x5_55_Frantisek_SaskaFirma TAB SERVISS je čistě rodinnou firmou sídlící v polském Jodlowniku u Krakowa. Každá cesta s garážemi za českým zákazníkem měří minimálně 1500 km a to znamená tři dny a dvě noci za volantem, montování v dešti, silném mrazu, případně nošení garážových dílů do nepřístupného místa stavby, kdy zákazník předem nevaroval, že auto se dostane maximálně 200 metrů k místu montáže. Proto zdůrazňuji, že firma je rodinná. Jestliže je venku minus 20 stupňů, nepříznivé klimatické podmínky, zaměstnanec může odmítnout práci a má na to plné právo. V praxi je ale vozidlo s výrobkem 1000 km od základny a luxus čekat na příznivé klima si nemůžeme dovolit. Navíc všichni montážníci vědí, že pokud bude zákazník spokojený, jejich úsilí ocení, dá o nás vědět svým známým případně sousedům a budeme mít další práci.

To je snad i dostatečnou odpovědí na boj s konkurencí. Jako jedni z mála v oboru naše výrobky rozvážíme  a  montujeme i v zimních měsících. Na zákazníkovi je jen zprůjezdnění dojezdové cesty a odstranění sněhu ze staveniště.

Děkuji za rozhovor.

Dana Říhová

7 reakcí na “Od přístřešku pro ovce po hangár na letadlo”

  1. Milan napsal:

    CHcem sa informovat kolko stoji priblizne hangar na micku pre dve auta alebo mi nieco poradit Dakujem.

  2. Nadstavby budov napsal:

    Obdivuji množství kladných recenzí na tuto firmu. Jak je výše napsáno, v dnešní době je pro poláky se těžké u nás prosadit. Když už se to někomu povede, tak to už je říct. Máte můj respekt.

  3. Pavel Řivnáč napsal:

    Dobrý den,prosím cenovou nabídku na hangár na uskladnění letadel.
    Délka 22m
    Šířka 12m
    Děkuji PŘivnáč.

  4. Petr Broulík napsal:

    Dobrý den,prosím můžete mi poslat cenovou nabídku na plechovou garáž 3×6m a střecha se spádem do leva. Děkuji Broulík

  5. Pavel Mastrák napsal:

    Dobrý den,mužete mi prosím poslat cenovou nabídku na plechovou garáž 3×5m a 3×6m.Děkuji a přeji hezký dem Mastrák

  6. Bláha napsal:

    Dobrý den,poptávám na ultralight hangár.šířka 10 metrů(křídla),délka 7,5.metrů,výška 2,5-2,6metrů. Děkuji s pozdravem Bláha

  7. Jarda napsal:

    Dobrý den,poptávám na ultralight hangár.šířka 9 metrů(křídla),délka 8 metrů,výška 2,5 metrů. Děkuji s pozdravem Jarda

Vložit komentář