Více klidu a méně nervů pro Václava Duška

Václav Dušek

Pražská firma Elektro servis Václava Duška má na portálu NejŘemeslníci již desítky pozitivních referencí. S důvěrou se na tuto firmu můžete obrátit s požadavkem na veškeré elektropráce, hromosvody, revize a zabezpečovací systémy malého i velkého rozsahu. Ne náhodou je pro pana Duška prioritou dobrá komunikace se zákazníkem. To je zdá se základ spokojenosti na obou stranách. A co ještě..?

Řekněte mi, co vás na vaší práci baví nejvíc?

Komunikace se zákazníky, invence v návrzích projektů a následná realizace..pochopitelně i s doplacením od klienta za řádně provedenou práci. (smích)

Mým krédem je poctivost, spolehlivost a kreativita.

Vaše zakázky mají standardní průběh?

Ano, je to klasika. Telefonní kontakt, schůzka s klientem o doladění zakázky, zpracování cenové kalkulace, po odsouhlasení rozpočtu a návrhu realizace se tvoří smlouva o dílo a pak následná montáž dle smlouvy o dílo, po dokončení a předání díla doplatek za dílo.

Máte nějakou zakázku, na kterou jste obzvlášť hrdý?

Myslím, že všechny zakázky jsou dodělány s pocitem hrdosti.

To ráda slyším. Pocit z dobře odvedené práce je velmi příjemný. A jak vlastně získáváte zakázky?

montaz-noveho-hromosvodu-na-radovem-rd_hromo_003Nejvíce mi pomáhá portál NejŘemeslníci, který tady měl být již dříve. Ale vznikal v době, kdy byla krize úplně se vším. Také se mi ozývají klienti, kteří viděli mou práci jinde. Reference je nejúčinnější reklama. Přesto využívám i další možnosti internetu k propagaci svého podnikání, ale nefungují tak, jak bych si to představoval. A to jsem na poptávkových serverech investoval do registrací. NejŘemeslníci mi vyhovují víc.

Děkujeme za pochvalu, pokračujte! Jak jste se o portálu dozvěděl?

V době kdy bylo práce méně, mě oslovil známý, který už měl s NejŘemeslníky zkušenosti. Tady si lidé, co hledají slušné a šikovné řemeslníky, najdou toho, co zrovna potřebují.

Řemeslník se může plně prezentovat se svými výsledky prací u klientů, kteří sami hodnotí po pravdě jeho přístup a provedení díla.

Prezentovat svou firmu a ukázat poctivou práci, to je správná cesta.

Jistě máme ještě co zlepšovat. Napadá vás něco?

montaz-svitidel-a-el-trouby-v-kuchynske-lince_05022011121To je docela těžké..tento portál se zlepšuje každou chvíli…snad bych více prověřoval pochybné firmy a ty bych určitě odstranil!

V každém případě mi NejŘemeslníci přinesli více klidu a méně nervů. Zakázky jsou přímo od majitelů a ne přes stavební firmy. Líbí se mi rozmanitost zakázek. S portálem NejŘemeslníci jsem nadmíru spokojen, znova opakuji, že tento portál tady měl být již o 5 let dříve.

No jsme tu teď, tak snad těch pět let doženeme. Živnostníci ale nemají pokaždé na růžích ustláno. Trápí vás nějaká podnikatelská bolest?

Největší bolest malé firmy či podnikatele jsou vždy neplatiči. Opravdu problém, který se v tomto státě a s touto vládou těžce řeší.

Tak usnadněme trochu práci zákazníkům. Máte pro ně nějaký tip?

Levná cena od řemeslníka = podezřelá cena.

Když se tak dívám na vaše reference. Je to spousta odvedené práce. Kde berete sílu? Stačíte také nějak relaxovat?

Hm…přemýšlím…V neděli?

Tak přeji, ať tento model dlouho vydrží. Spokojení a dobře platící zákazníci a klidné neděle. Děkuji za rozhovor.

Dana Říhová


4 reakcí na “Více klidu a méně nervů pro Václava Duška”

  1. tomas.k napsal:

    Služeb pana Duška jsem chtěl na základě skvělých referencí zde využít. Bohužel lehce vázla komunikace a na poslední email pan Dušek ani neodpověděl :-/. Pravděpodobně má zakázek habaděj, což mu (když evidentně dle referencí dělá svou práci kvalitně) přeji.

  2. Pavel napsal:

    Zákaznické reference jsou naprosto mimo mísu, alespoň v oboru elektro. Zákazník, laik, není schopen rozpoznat, zda je práce prvedena správně a dle platných předpisů. Komunikativní člověk si dokáže každého zákazníka omotat kolem prstu během několika minut.
    Reference by měl udělovat nezávislý revizní technik.

    • Petr Šmidt napsal:

      Co to prosím Vás povídáte? Copak dokáže někdo lépe zhodnotit, než zákazník, zda je s naplněním objednávky spokojen? Vy ač nejste pekař, musíte si zvát kontrolory kvality přes pekařinu, aby Vám posuzoval zda Vám chutnal čerstvě upečený rohlík?
      Reference neslouží ani v jiných oborech a portálech k tomu, aby zákazník ohodnotil odbornost provedené práce či výrobku, ale jeho subjektivní dojem a zkušenost s přístupem a jednáním dodavatele, empatie dodavatele projevené při řešení zakázky a míru shody s představou objednatele v konečném díle.
      Revizní technik Vám jednak stejně posoudí zda je dílo ve shodě s platnými normami, ale už ne to zda jste provedl práci kvalitně, zda jste nedal světlo někam kam ho zákazník nechtěl, zda jste udělal to či ono. Nehledě na to, že to je zcela irelevantní v oboru, kde polovina elektrikářů a hromosvodařů krade svým zaměstnavatelům materiál a práci jako melouch pak dodávají pod cenou, kde revizní technici zpravidla vystavují revize aniž by dílo kdy viděli a kde projektanti v oboru elektro běžně dělají projekty podle starých, již neplatných norem.

  3. Pavel napsal:

    Pane Šmidt, jste naprosto vedle. Porovnáváte neporovnatelné. Dobře namontovat svítidlo zvládne i průměrná cvičená opice. Sám jsem však viděl již tolik zprasených elektroinstalací, asi byste se divil. A zákazníci byli vlastně spokojeni, až do příchodu revizního technika. V několika případech byla elektroinstalace posouzena jako neschopna bezpečného provozu a věřte, že toto nesouvisí s tím, jestli je parádně nemontované svítidlo, rovně namontované vícenásobné rámečky osazené zásuvkami a spínači atd.
    Pokud je někdo spokojený s revizním technikem, který předá revizi aniž by byl na stavbě, pak nemůže být duševně zdraví.
    Nadále si stojím za tím, že zákazník není schopen posoudit, zda je provedené dílo v pořádku,proto jsou jím udělené reference bezpřednětné a zavádějící.

Vložit komentář